torsdag den 15. december 2016

Musikåret 2016

Den musikalske gennemgang af 2016 fortsætter med min kåring af årets bedste udenlandske og indenlandske album. Øvelsen har været meget svær. Dels har der været mange fine albums, der har tændt noget i mig, dels har det været et år, hvor jeg har lyttet til rigtigt, rigtigt mange nye albums. Især inspireret af P6 Beat, der åbnede mine øjne for mange albums og sange.

Mange gode plader er blevet smidt på gaden, nye, gode navne er dukket op, mens gamle kendinge vendte tilbage i fin, fin form. Og hvor kun meget få kunstnere/albums skuffede. Læg dertil alle de albums, jeg aldrig fik lyttet - eller kun lyttet sporadisk. Som eksempelvis Bon Iver, Radiohead og Leonard Cohen


Så her er mine lister, og i prioriteret rækkefølge - tjek eventuelt sites som Youtube og Gaffa, eller vælg etiketten Nye albums nederst i dette indlæg, for nærmere info:


Udland

  1. Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree
  2. Nothing - Tired Of Tomorrow
  3. Kent - Så Som Nu För Alltid 
  4. The Radio Dept. - Running Out Of Love
  5. Suede - Night Thoughts
  6. Hope Sandoval - Until The Hunter 
  7. Hurula - Vapen Till Dom Hopplösa 
  8. Iggy Pop - Post Pop Depression 
  9. Daughter - Not To Disappear
  10. PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project 
Indland
  1. Palace Winter - Waiting For The World To Turn
  2. Ukendt Under Andet Navn - Ingen Hunde Hyler Her
  3. De Efterladte - Adjø Tristesse
  4. Lust For Youth - Compassion
  5. Irah - Into Dimensions 
  6. Nikolaj Nørlund - Villa 
  7. Choir Of Young Believers - Grasque 
  8. Cody - I'll Ride With You 
  9. Kristina Holgersen - To Slags Mørke
  10. Agnes Obel - Citizen Of Glass
Jeg slutter af med smagsprøver fra årets to bedste albums:



Ingen kommentarer: