torsdag den 20. oktober 2016

Oedipus Kinderyoga

Da jeg i weekeden var i Amsterdam, lagde vi også vejen forbi den mere end glimrende ølbar, In de Wildeman. Trods det imponerende udvalg af øl på fad, valgte jeg at smage en lokal flaskeøl. Fra Oedipus - et bryggeri, jeg aldrig havde hørt om eller stødt på før, men efter at have smagt deres Kinderyoga gør jeg det gerne igen.

Der er tale om en Imperial Stout på 11%. Trods den høje alkoholprocent, er den forholdsvis let i smagen - og ganske blød. Blandt smagsnoterne noteres mørk chokolade og tørrede frugter. Og så er der smæk på kaffesmagen - som den mørkeste espresso.

Den skiller sig ikke ud fra andre gode Imperial Stouts, men er "lige ud ad landevejen" - på den gode måde. Og den lidt bitre eftersmag trækker også op, og gjorde den til en meget velllykket øl.

Alt i alt forstår jeg godt, at bartenderen sagde, at det var et meget godt valg, da jeg afgav bestillingen. Øllen og bryggeriet er hermed anbefalet.

Skål!

Ingen kommentarer: