mandag den 5. september 2016

Highnose Brew Twisted Twin

Jeg har ikke tidligere smagt øl fra det svenske bryggeri Höganäs, og én af grundene til, at jeg købte deres Highnose Brew Twisted Twin var, at jeg har været i byen mange gange - primært på ture til Kullen. 

Og forleden fik jeg så smagt øllen. Der er tale om en Imperial IPA på 7,2%. Både i styrke og smag er den i den lette ende af denne øltype, men det gør den ikke ringere. 

For det giver en meget frisk og læskende øl, og samtidig har den de samme karakteristika, som de øvrige IPA - humlet, bitter eftersmag og med bid fra citrusfrugter. Og så har den en overraskende sødme.

Derfor er den også et spændende bekendtskab, og endnu en understregning af, at svensken altså laver noget rigtigt godt øl. Jeg drak øllen uden ledsagelse, men tænker, at den vil stå godt til frokostbordet.

Øllen blev købt i Systembolaget.

Skål!

Ingen kommentarer: