søndag den 31. juli 2016

Sommerferien 2016

Du har ikke været et sted før,
at du har taget en selfie
- så her jeg på "Kyssebroen"
4½ uges dejlig sommerferie er ved at være ved vejs ende, og i morgen venter trædemøllen igen.

Listen over de ting, jeg gerne ville nå var lang, men først og fremmest var planerne, at urene skulle sættes på hold og at jeg skulle så meget ned i gear, at hvilepulsen nærmede sig 0. Det blev også tilfældet, og ellers gik dagene blandt andet med at 


  • (stort set) holde mit princip om at glemme alt om lange bukser og strømper i min ferie. Shorts og bare tæer er ferietøj
  • at besøge min mors kusine i Gilleleje
  • fejre mine niecers fødselsdage
  • besøge og ordne mine forældres gravsted
  • lege turist i København, hvor sommervejret blev nydt på Papirøen
  • tage på aftentur til Reersø
  • passe kat, mens madmoren og hendes drenge var i en uge i Sverige
  • klippe hæk
  • male udhuset
  • påbegynde en større ommøblering af min stue, hvor der er indkøbt nye møbler, nips med videre. Og dermed et farvel det Frilandsmuseum, den ellers har lignet....
  • tømme fiskehandlerne i Karrebæksminde
  • få trimmet skægget
  • nyde kolde øl og god vin på terrassen
  • skrive e-mails til nær og fjern
  • blogge
  • grille
  • cykel- og løbetræne, men ikke så meget, som jeg gerne havde villet 
  • nyde det danske sommervejr, som i juli var, som en ret typisk dansk sommer. På godt og ondt
  • se familie og gode venner - enten her eller der
  • være på endnu en glimrende Roskilde Festival og opleve Coldplay i Parken
  • læse bøger som blandt andet Planen og Den Stjålne Vej
  • se nogle gode films og Netflix-serier som blandt andet Orange Is The New Black og Spionen Fra U.N.C.L.E
  • planlægge Ølkubbens kommende studietur til Hamburg
  • ordne DVD- og boghylderne
  • ordne huset fra gulv til loft
  • ordne have - igen og igen
  • ordne trædesten i haven
  • se Tour de France, om end det ikke blev til mange etaper i år
  • se Superligaen blive sparket i gang igen
  • dovne på sofa og i haven
  • slappe af og bare være

Alt i alt nogle gode dage, men det bliver også fint at komme tilbage til trædemøllen. Den er jo også en forudsætning for, at man nyder sin ferie!

Ingen kommentarer: