tirsdag den 28. juni 2016

Min spilleplan for Roskilde 2016

Årets Roskilde Festival nærmer sig med mere og mere hastige skridt, og nedenfor giver jeg mit bud på, hvad jeg gerne vil se på de overpissede græsarealer ved Roskilde.

Listen er temmelig lang, men fungerer også mest som en idéliste - til hvad der kunne være interessant - og uden skelen til eventuelle overlap. Og jeg vil også lade spontaniteten lede på vej undervejs. "Must see" er markeret med fed.


Onsdag
  • The Orchestra Of Syrian Musicians + Damon Albarn 
  • Aurora 
  • Alex vargas 
  • Dawn 
  • Pat Thomas & Kwashibu Area Band 
  • Hinds 
  • Red Hot Chili Peppers 
  • Wiz Khalifa

Torsdag

  • Jonah Blacksmith 
  • Santigold 
  • Kakkmaddafakka 
  • Choir Of Young Believers 
  • Júníus Meyvant 
  • House of pain 
  • Grimes 
  • Courtney Barnett 
  • PJ Harvey 
  • Floating Points 
  • Macklemore & Ryan Lewis 
  • Chvrches 
  • Diät 
  • Savages 
  • Ghost

Fredag

  • Methyl Ethel
  • Liss
  • Whitney
  • Jacob Bellens
  • Biffy Clyro
  • Scarlet Pleasure
  • Foals
  • Blaue Blume
  • Neil Young
  • Highasakite
  • Tame Impala
  • Peaches
  • James Blake

Lørdag

  • Kalàscima
  • Exec
  • Andromeda Mega Express Orchestra
  • Sturgill Simpson
  • Gojira
  • Hayden James
  • The Last Shadow Puppets
  • Lightwave Empire
  • New Order
  • Mike Snow
  • Shades
  • LCD Soundsystem
  • The Minds of 99

Og så kommer der ganske givet flere til og en del ændringer, når først festivalen er i gang. Dertil kommer, at jeg godt ved, at jeg ikke når alle navnene - uanset, om programmet flasker sig eller ej. 

Den samlede spilleplan kan i øvrigt ses lige her.

Rock and roll will never die og på onsdag er det hele i gang!

Ingen kommentarer: