tirsdag den 5. april 2016

Hindbær Lakrids Ale

Noget af det, jeg sætter pris på ved Det Lille Bryggeri, er dets evne til at udfordre smagsløgene - uden, at det ender i det helt ekstreme. Og version 4 af deres Hindbær Lakrids Ale, der netop er sendt på flaske, udfordrer - på den gode måde.

Den er meget frisk i smagen, og den forholdsvise høje alkoholprocent - den holder 7,2% - skærer på ingen måde igennem. Hindbærsaften giver øllen en meget syrlig og frugtet smag. Lakridsen, der kigger frem til sidst, giver så øllen lidt mere kant.

Det er en øl, der både kan fungere som et frisk indslag på en lun forårs- eller sommerdag, som velkomstdrink eller som dessertøl.

Det er ikke den bedste øl, jeg har smagt fra Det Lille Bryggeri, men jeg sætter pris på, at mine smagsløg bliver udfordret og skubbet. Og det er en øl, jeg vil vende tilbage til.

Øllen blev købt hos Den Lille Gaardbutik i Bringstrup lidt udenfor Ringsted.


Skål.

Ingen kommentarer: