onsdag den 23. marts 2016

En tur i Thirion

Et kig ind af vinduet
Prinsessegade på Christianshavn er nok mest kendt for indgangen til Staden, men gaden huser også en meget hyggelig, belgisk specialforretning, Thirion. Den besøgte jeg for et par uger siden - for første, men ikke sidste gang.

Forretningen ligger i kælderen lige overfor Vor Frelser Kirke, og kun få minutters gang fra mit arbejde.


Straks du kommer ind, føler du dig velkommen. Du mødes af en smilende ekspedient og en disk, der bugner af lækker charcuteri.


Og det imødekommende gælder hele forretningen. Den er hyggeligt indrettet, og det er nemt at orientere sig i udvalget af chokolade, charcuteri, vin og øl.


Sidstnævnte var målet for besøget. Thirion har et lille, men meget fint udvalg af belgisk øl. Både de klassiske trappister, geuze og saison, så der er noget for enhver smag. 


Og priserne er på niveau med de øvrige københavnske ølpushere - hvis ikke lige niveauet lige under.



Et udsnit af øludvalget
Jeg købte blandt andet de tre udgaver af Rochefort og og et par varianter fra Ciney. Et bryggeri, jeg ikke kendte.

Skal du have hjælp, står betjeningen straks på spring, hvor der fortælles om øllet, varianterne med videre. Og flaskerne pakkes pænt ind, så de ikke klirrer for meget!


I forretningen er det også muligt at købe en sandwich to go eller spise en charcuteri-tallerken i de hyggelige rammer. Det sidste vil jeg prøve næste gang, jeg lægger vejen forbi.


Hermed anbefalet.


Læs eventuelt mere lige her.

Ingen kommentarer: