mandag den 21. september 2015

Top 10 - U2

I disse uger er irske U2 på turné i Europa, og på Facebook kan jeg se, at flere af dem, jeg kender, er blandt publikum. Bulletinerne er også, at U2 endnu en gang leverer varen og dermed nogle fantastiske koncertoplevelser.

Nu er jeg ikke selv den største U2-fan, men oplevede dem i Horsens i 2010. En af de helt store oplevelser, og havde de på denne turné lagt vejen forbi andedammen, havde jeg også forsøgt at indløse billet. For bandet - som mange elsker at hade - har lavet mangt en ørehænger, der også går lige i hjertekulen, og så er jeg lidt af et koncertdyr. Om end frekvensen er dalet noget de senere år.

Men turneen er også en god anledning til at lave en top-10 over deres bedste sange, lyttet med min mere eller mindre tvivlsomme musiksmag - i prioriteret rækkefølge:
  1. With Or Without You
  2. New Year's Day
  3. Beautiful Day
  4. One
  5. Stay (Faraway, So Close)
  6. All I Want Is You
  7. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
  8. Pride (In The Name Of Love)
  9. Sunday, Bloody Sunday
  10. Miss Sarajevo
Jeg runder af med bandets bedste sang - naturligvis i en liveversion:

Ingen kommentarer: