lørdag den 1. august 2015

Tre fra en - Irland

Om tre uger er jeg i Dublin, og det i forbindelse med den årlige studietur med Ølklubben. En tur, vi alle ser meget frem til.

Det bliver også mit første besøg i Irland. Jeg har altid været fascineret af Irland - historien, naturen med videre - og derfor har landet trukket meget i mig, rejsemæssigt. Og derfor glæder jeg mig til at opleve Dublin Castle, Trinity College, St. Patrick’s Cathedral, byens hyggelige vandingshuller med videre, ligesom vi undervejs tager en afstikker til byen Howth, der ligger lidt uden for Dublin.

Men Irland har også en spændende musikscene, med især U2, som det helt store fyrtårn, og gennem de seneste 25-30 år har jeg lyttet til mangt et irsk band. Derfor kan den kommende tur passende markeres med tre sange fra irsk ånd og hånd:




Ingen kommentarer: