tirsdag den 28. juli 2015

Sommerferien 2015

Selfie i Bibliotekshaven ved Christiansborg
4½ uges dejlig sommerferie er ved at være ved vejs ende, og i morgen venter trædemøllen igen.

Listen over de ting, jeg gerne ville nå var lang, men først og fremmest var planerne, at urene skulle sættes på hold og at jeg skulle så meget ned i gear, at hvilepulsen nærmede sig 0. Det blev også tilfældet, og ellers gik dagene blandt andet med at 
  • (stort set) holde mit princip om at glemme alt om lange bukser og strømper i min ferie. Shorts og bare tæer er ferietøj
  • spise is på havnen i Karrebæksminde
  • se den fremragende Pride i biografen
  • fejre min ene nieces fødselsdag
  • besøge og ordne mine forældres gravsted
  • hente lidt nyt musik på iTunes
  • melde mig til Skovløberen, der løber af stabelen 6. september, samt Copenhagen Marathon 2016
  • købe nye løbesko
  • besøge Korsbæk på Dyrehavsbakken
  • lege turist i København
  • passe kat, mens madmoren og hendes drenge var i en uge i Prag
  • komme i bund med papirerne fra blandt andet diverse pensions- og forsikringsselskaber
  • klippe hæk
  • tømme fiskehandlerne i Karrebæksminde
  • nyde kolde øl og god vin på terrassen
  • skrive e-mails til nær og fjern
  • blogge
  • grille
  • styrketræne og ikke mindst løbetræne, hvor jeg blandt andet krydsede 1000 km.-mærket for årets løbetræning
  • nyde det danske sommervejr, som i juli var, som en ret typisk dansk sommer. På godt og ondt
  • se familie og gode venner - enten her eller der
  • være på endnu en glimrende Roskilde Festival
  • læse bøger som blandt andet Forbandede Yngel og Sumobrødre
  • se nogle gode film og Netflix-serier
  • planlægge Ølkubbens kommende studietur til Dublin
  • ordne cykel og bil
  • ordne DVD- og boghylderne
  • ordne huset fra gulv til loft
  • ordne have - igen og igen
  • ordne trædesten i haven
  • se Tour de France, om end det ikke blev til mange etaper i år
  • se Superligaen blive sparket i gang igen
  • dovne på sofa og i haven
  • slappe af og bare være
Alt i alt nogle gode dage, men det bliver også fint at komme tilbage til trædemøllen. Den er jo også en forudsætning for, at man nyder sin ferie!

Ingen kommentarer: