fredag den 17. juli 2015

Fiskehandlerne i Karrebæksminde

Lidt af udvalget hos Ditlevsens Fiskehus
Én af mine faste traditioner, når jeg holder sommerferie, er at "tømme" fiskehandlerne i Karrebæksminde. Og i år fik jeg sat hak ved den tradition torsdag formiddag.

Jeg elsker generelt set alt godt fra havet, og at sidde på terrassen og nyde de røgvarer, du har købt eller det, du selv har tilberedt over komfuret, er for mig også smagen af sommer. Og gerne med en kold øl - og mens roen falder over dig.

Og lige så traditionsrig, turen er, lige så traditionsrig er indholdet af de poser, jeg slæber med hjem:

  • Ferske ål - selvom kiloprisen er 150.-, men stegt ål er én af mine absolutte livretter
  • Hele rødspætter - smørstegt rødspætte er en anden livret
  • Ferske sildefileter
  • Røget laksestykker
  • Røget ål
  • Røget sild
  • Diverse salater, som tun, krabbe og krebsehale

Indkøbsstederne er Ditlevsens Fiskehus og Martens Røgeri. Betjeningen og kvaliteten er i top, og prisniveauet er ganske rimeligt.


Fiskebord på terrassen
Begge steder er det også muligt at sidde udenfor og nyde diverse fiskeretter - lige ved kanalen. Det har jeg ikke nået i år - endnu. Jeg var forbi søndag eftermiddag, men da det var ved at være spisetid, begyndte regnen og blæsten at trække op. Men vi tager så revanche en anden dag.

I stedet kan den hjembragte fisk så nydes i fulde drag i det hjemlige gemakker.

Velbekomme!

Ingen kommentarer: