torsdag den 12. marts 2015

Molotov Cocktail

Det er ikke så tit, at jeg herhjemme støder på øl fra Evil Twin, men når jeg endelig gør det, ryger der gerne et par varianter med i posen. Ikke mindst fordi, at øllet snildt matcher broder-øllene fra Mikkeller - i kvalitet, eksperimenteren med videre. Det konstaterede jeg blandt andet, da jeg i november besøgte Tørst, der er bagmandens, Jeppe Jarnit-Bjergsø, bar i New York.

Og forleden fik jeg smagt endnu en øl fra bryggeriet, nemlig Molotov Cocktail. Der er tale om en Imperial IPA, der holder hele 13%. 

Trods den meget høje alkoholprocent, er øllen på ingen måde sprittet. Og modsat mange andre Imperial IPA er den ikke specielt humlet, men snarere sødlig, og med en frugtet eftersmag.

Samlet giver det en fyldig og rund øl, der "blot" understreger Evil Twins meget høje klasse. En rigtig nydeøl, der trods sine 33 cl holdte en hel fodboldkamp! 

Øllen blev købt i Ølbutikken i Istedgade, København.

Skål!

Ingen kommentarer: