torsdag den 19. marts 2015

A Saison Darkly

Da jeg i november var i New York, var Stillwater et af de bryggerier, der begejstrede mig meget. Og derfor var det også oplagt at hive én af deres øl med hjem, da jeg en dag lagde vejen forbi Ølbutikken i Istedgade.

Der var tale om deres A Saison Darkly. En Dark Saison på 8%.

Øllen har en snert af den klassiske sødme ved saison-øllen, men også en god portion sødme, og læner sig meget kraftig op af en belgisk bruin. Samtidig er der en noget frugtet eftersmag.

De 8%, den holder, er godt skjult, og det giver en let og liflig øl. Det gør også øllen lettere anonym

Alt i alt er der ikke tale om én af de bedste øl, jeg har smagt, men det skal ikke afholde mig fra at prøve andre øl fra Stillwater, skulle muligheden byde sig til igen.

Øllen blev, som nævnt, købt i Ølbutikken i Istedgade, København.

Skål!

Ingen kommentarer: