tirsdag den 24. februar 2015

Marc’s Chocolate Bock

Et af mine tyske yndlingsbryggerier er Maisel, der blandt andet laver en helt fantastisk weissbier. Nu har bryggeriet lavet en ny serie øl under navnet Maisel & Friends. Ideen er blandt andet at udforske og udfordre forskellige øltyper, og det i samarbejde med bryggere, der ellers ikke har sin faste gang hos bryggeriet.

Og i forbindelse med weekend-turen til Kiel faldt jeg over nogle af de varianter, der nu er kommet på markedet. Den første er nu smagt, nemlig Marc’s Chocolate Bock.


Ifølge etiketten er den deres bud på en irsk stout, og den ligger da også meget tæt op af denne øltype - både i fylde og den brændte eftersmag. Samtidig har den bock-øllens sødme, men uden at den bliver for sukret. Chokoladesmagen er ikke for fremtrædende, men alligevel anes den mørke chokolades bitre eftersmag. På den gode måde.

Øllen holder 7,5%, men virker mere kraftig. 

Så alt i alt er der tale om et meget vellykket eksperiment, og en øl, der er forholdsvis langt væk fra de mere gængse tyske øl. Derfor glæder jeg mig allerede til at smage den anden, jeg købte på turen. 

Skål!

Ingen kommentarer: