torsdag den 12. februar 2015

Endnu en musikopdagelse

Som jeg skrev lige her, kastede diverse årslister for 2014 en del musikopdagelser af sig. Og nu kan der føjes én mere til listen, nemlig Foxes in fiction, der sidste år udgav albummet Ontario Gothic. 

Albummet rummer 7 sange, der alle er af tårnhøj kvalitet. Og af indlysende grunde er jeg meget begejstret, for som min gode kammerat, Peter Madsen, konstaterede fornylig, så er jeg vild med al musik, der bare minder lidt om eminente Beach House.

Og netop Beach House læner Foxes in fiction sig meget op af. Drømmende og melodisk, og med guitar og synths i smuk forening. Men også Cocteau Twins og Spiritualized må være at finde blandt Warren Hildebrands, som er bandets ankermand, inspirationskilder.

De drømmende og smukke musikflader, suppleres af engleagtige vokaler, der gør, at sangene kryber helt ind i dit hjerte og bliver der, og for hver lytning, sidder jeg nærmest åndeløs tilbage.

Det er derfor også stensikkert, at bandets andre udgivelser skal tjekkes ud, og at Foxes in fiction står meget højt på min koncert-ønskeliste. En plads på Roskilde-plakaten burde være oplagt!

Jeg runder af med en smagsprøve fra albummet:

Ingen kommentarer: