onsdag den 14. januar 2015

Imperiale

Det Oregon-baserede Ninkasi Brewing Company var blandt de absolut mest interessante bryggerier, jeg stødte på undervejs i New York. Det siger ikke så lidt!

Og med hjem i kufferten havde jeg deres Imperiale, der er en del af en Special Release-serie. Der er tale om en imperial stout på 9,1%. 

Øllen er meget fyldig og rund i smagen, og med smagsnoter af kaffe, karamel og brændte mandler. Smagsnoter, der varer længe ved - på den gode måde.

Og det var måske det, der imponerede mig mest ved den - hvordan den udviklede sig efterhånden som jeg fik smagt mig gennem flasken.

En meget velafbalanceret øl, hvor den forholdsvise høje alkoholprocent på ingen måde skar igennem.

Alt i alt én af de bedste imperial stouts, jeg nogensinde har smagt, og det mest forbandede er, at jeg aldrig er stødt på øl fra Ninkasi herhjemme. Den øl-pusher, der begyndte at importere deres øl, ville gøre de ølinteresserede en stor tjeneste.

Skål!

Ingen kommentarer: