lørdag den 27. december 2014

Mine årslister - diverse

Jeg har her og her gjort året 2014 op, musikalsk set, men der er andet i livet end musik....., så her følger et par årslister af den mere diverse art - og med enkelte links til tidligere blogindlæg:

Tv-program
Ellemann og Lykketoft på TV2-News fortsatte de fine takter fra tidligere år, ligesom Godt Sagt på DR2 er et forfriskende bekendtskab, men årets tv-program her på matriklen er en julekalender, nemlig Tidsrejsen på DR1. Velskrevet og velspillet, og rammer durkt ned i målgruppen "Store som små". En ny klassiker er født!

Filmoplevelse
Det blev i år ikke til så mange films, men i stedet tog Netflix over. Og i tæt konkurrence med Homeland og Breaking Bad, vandt Prison Break prisen. Sjældent har jeg siddet så meget og så længe på kanten af sofaen. Igen en serie, der var mere end velskrevet  og -spillet.

Årets oplevelse
Årets nemmeste kåring - min rejse til New YorkDagbog #1 og Dagbog #2

Årets bedste øl
Kriteriet er her, at der ikke må være tale om øl, jeg havde smagt før. Og vinderen blev Bryg 400 fra Det Lille Bryggeri. Måske næsten for forudsigeligt, at det skulle blive en øl derfra, men de brygger altså noget godt og spændende øl.

Årets bedste læseoplevelse
En gennemgang af mine hylder viser, at jeg i år fik læst mig gennem 12 romaner af såvel nyere som ældre dato. Det gav mange gode læseoplevelser, men titlen, som årets bedste går til Michael Katz Krefelds Protokollen og Sort sne falder. Jeg er normalt ikke den store krimilæser, men Krefeld formåede mig at holde mig fanget med sine velskrevne og meget spændende romaner. Havde jeg nået at læse de seneste romaner fra Lone Hørslev, Helle Helle, Jussi Adler-Olsen og Jens Christian Grøndahl havde de ganske givet blandet sig i koret, men til næste år er der en ny liste, så....

Årets fodboldkamp
Årets bedste fodboldkamp, i hvert fald for mit vedkommende, blev spillet 25. marts 2014, hvor Bayern München sikrede sig endnu et tysk mesterskab. Det var ikke deres bedste kamp, men jeg var på stadion den aften - en helt speciel oplevelse.

Årets fodboldspillere - i "mine" klubber
Manchester United - Wayne Rooney
FC København - Pierre Bengtsson
Bayern München - Manuel Neuer
Inter - Ingen, da jeg ikke så en samlet kamp med dem i år

Ingen kommentarer: