søndag den 27. juli 2014

Kuchlbauer Turm Weisse

Da jeg for et par uger siden handlede øl i Superbrugsen i Fensmark, stødte jeg på det for mig ukendte bryggeri, Kuchlbauer. Og da der her på bloggen p.t. er hvedeølstema, smed jeg straks deres Turm Weisse i kurven. Det fortrød jeg ikke.

Bryggeriet ligger mellem Nürnberg og München, og har i deres sortiment fire klassiske hvedeøl - den originale, en mørk, en bock og så altså Turm Weisse.

Turm Weisse er ifølge bryggeriets hjemmeside brygget på noget specielt malt, og det giver den en mørkere farve end den vanlige hvedeøl. Smagen er godt miks af hvede og citrus, ligesom Turm Weisse har en dejlig sød eftersmag.

Det gør den til en slet og ret fremragende hvedeøl, og de 5,9%, den holder gør, at den både går fint til frokosten og som en nydeøl.

En ny favorit blandt hvedeøllene er født, og det er helt sikkert, at jeg vil lede efter de øvrige øl fra Kuchlbauer.

Skål!

Ingen kommentarer: