mandag den 24. marts 2014

Lakridsporter fra Det Lille Bryggeri

Eventuelle læsere af denne blog vil vide, at Det Lille Bryggeri er mit absolut foretrukne bryggeri. Og derfor er det også meget naturligt, at mine yndlingsøl primært skal findes i deres udvalg.

Og senest er Lakridsporter blevet føjet til den liste. Der er ikke tale om en ny øl, men i forbindelse med bryggeriets åbne hus i begyndelsen marts "genopdagede" jeg den. Jeg snuppede derfor et par flasker af den med hjem, og forleden blev den så skænket op igen.

På etiketten skrives der følgende:

"En porter som er tilsat ren rå lakrids. Porteren er en fyldig sag, med et mørkt cremet skum, duft af brændte malttyper samt et twist af lakrids. En porter der indeholder alt det en porter skal og så lige en anelse lakrids. utrolig lækker øl til den rene nydelse". Og med tilføjelse om, at øllen nu er en del af deres faste sortiment, hvilket glæder mig meget.

Lakridsporter smager af langt mere end de 6%, den er på, og lakridsen giver øllen den kant, der skiller den ud fra den "almindelige" porter. En øl, der snildt kan gå til desserten, men som nok gør sig bedst, som nydeøl - og en nydeøl, det er den i hvert fald.

Hermed anbefalet.

Ingen kommentarer: