tirsdag den 7. januar 2014

Tre fra en - Kent

Verdens bedste band på Hollywood Boulevard
Eventuelle faste læsere af denne blog vil vide, at det svenske band, Kent, er blandt min absolutte favoritter. Selv mener jeg i al beskedenhed, at der er tale om verdens bedste band. Og derfor glæder jeg mig usigeligt meget til det album, bandet udsender senere på året - dato og titel er p.t. (for mig) ukendt.

Dele af eller hele albummet er indspillet i Los Angeles, og undervejs er der blevet smidt lunser ud i form af diverse tweets. Blandt andet denne fra begyndelsen af december, hvor forsangeren, Jocke Berg, skrev "Tror vi gjorde en klassiker i går. Galen låt. "Jag är handen som håller flaggan"...". Og set i lyset af, at de gennem hele deres karriere har levereret en perlerække af klassikere, får en sådan tweet forventningerne endnu højere op.

Og udover, at jeg glæder mig til det nye album, ser jeg også frem til den turné, der vanligvis plejer at ligge i halen af et nyt album, og som stensikkert vil bringe dem forbi den danske andedam. Meget passende kunne bookerne på Roskilde Festival også mande sig op, og smide Kent på Arena eller som dem, der lukker Orange om søndagen på årets festival. Begge valg ville være perfekte, men kender man festivalen ret, kommer dette desværre ikke til at ske....

Nå, men med et nyt album på vej, kan jeg meget passende spilletre favoritter med dem. Og de er alle tre taget fra et verdens bedste albums, nemlig Du & jag döden fra 2005:








Ingen kommentarer: