tirsdag den 28. januar 2014

Tre fra en - Kashmir

På fredag spiller danske Kashmir op og ud i Ringsted Teater- og Kongrescenter, hvor jeg tropper op sammen med to vennepar samt mine to niecer, der fik lokket deres "gamle" morbror til at købe billet til dem!

Det bliver første gang, at jeg oplever Kashmir live - hvis man ser bort fra den koncert på Beatday for nogle år siden, hvor jeg lyttede med et halvt øre. Men de skulle være rigtigt gode live, så jeg glæder mig meget til at opleve dem.

Det er ellers ikke et band, jeg har lyttet så meget til. Da Seattle-bølgen skyllede indover Dannevang i begyndelsen af 90'erne, var jeg meget fortørnet over, at Kashmir - sammen med Dizzy Mizz Lizzy og Inside the whale - løb med roserne og succesen frem for Psyched Up Janis, der i mine ører var huse højere end dem. 

Så de blev afskrevet på den konto, og fordi, at deres første materiale ikke var specielt ophidsende. Sidenhen skulle de bedre og bedre ramme min mere eller mindre tvivlsomme musiksmag, men dér var tilbagetoget for mit vedkommende for langt, så jeg blev ved med at gå udenom.

Men nu gik den ikke længere, og godt for det - også fordi, at deres to seneste albums virkelig har ramt plet. Også hos mig. Og på et eller andet tidspunkt skal du lade fortid være netop fortid!

Jeg runder af med tre smagsprøver med dem:








Ingen kommentarer: