søndag den 29. december 2013

2013 - i bakspejlet

På tirsdag kl. 24.00 lægger vi 2013 bag os, og endnu et begivenhedsrigt år har det været. 

Et år, hvor nogle af overskrifterne har omhandlet hestekød, frikadellekrig, GGGI, selfier, kommunal-og regionvalg, med dertilhørende kovendinger, rævekager og knive i ryggen, folkeskolekonflikt, Yahya Hassan, Allan Simonsen i Vild med dans og et folketing, der bar mere og mere præg af mudderkastning og personfnidder fremfor at bruge tiden på at finde praktiske og pragmatiske løsninger på praktiske problemer!

Personligt har det også været et godt og begivenhedsrigt år, med mange gode oplevelser og slet og ret bare væren. Jeg har her på blog'en skrevet lidt om, hvad der er sket her på matriklen og omegn, men en kort status.... 

  • En enkel, men meget fin dag på årets Roskilde Festival, hvor koncerten med Rihanna på Orange var den helt store oplevelse
  • En enkel, men meget fin dag på årets Ringsted Festival, hvor koncerten med Love Shop var den helt store oplevelse
  • Der var pragtfulde ture til Tyskland og Edinburgh, suppleret med en del arbejdsrejser til de øvrige nordiske hovedstæder
  • Jeg fik leget Turist for en dag i København samt genset Møns Klint
  • Jeg fik skåret min koncertaktivitet ganske betragteligt ned, men det blev til fine oplevelser med blandt andet Depeche Mode, Suede og Marie Key
  • Jeg fik givet et vist ganske fint bidrag til de gaver, min tandlæge skulle give i julen, i form af 10.000.- for en tandkrone med videre
  • Mange gode stunder i haven, der nu har nået stadiet for vedligeholdelse
  • Jeg fik fortsat den cykeltræning, jeg genoptog forrige år. Og den blev sidst på året suppleret med styrketræning i Fysikken
  • Der var en sjov og minderig studenterjubilæumsfest for HH-klassen. Et herligt gensyn efter 25 år
  • Jeg fik nydt mange gode stunder i gode venners og familiens selskab
  • Der var storslåede nationale mesterskaber til FC København, Manchester United og Bayern München, ligesom sidstnævnte fik manifesteret sig som verdens p.t. bedste fodboldbold
  • Jeg var med til en herlig sølvbryllupsfest hos min søster og svoger
  • Jeg fik skrevet et bidrag til den lokalhistoriske årbog, RINGSTEDbogen
Dertil kommer en masse gode musik-, bog-, film- og fodboldoplevelser.

Men året vil også blive husket for nogle dårligere ting. I august sagde vi et gribende og sørgmodigt farvel til vores gamle faster, der blev knapt 90 år. Og to måneder forinden blev der sagt et lige så gribende og sørgmodigt farvel til min barndoms
kammerat, Brian, der kun blev 43 år år.

Tak er ofte kun et fattigt ord, men alligevel tak til alle dem, der var med til at gøre 2013 til endnu et dejligt år. Endnu et år til bogen. Gode venner, gode naboer, min dejlige familie og så videre - ja, ingen nævnt, ingen glemt.

Jeg glæder mig allerede til at tage hul på et nyt år og ved, at det bliver et godt et af slagsen.....

Godt nytår!

Ingen kommentarer: