torsdag den 28. november 2013

Ugens uundgåelige

I denne tid er jeg ganske begejstret for Carpark Norths nye single, 32, hvor de er gået sammen med Stine Bramsen fra Alphabeat.

Jeg har aldrig været specielt vild med Carpark North, om end især sangen Transparent and Glasslike lagde et meget fint lydspor til den danske film, Midsommer fra 2003. Men generelt synes jeg, at der er noget forceret ved dem, og at de, i deres forsøg på at være rå og upolerede, bliver netop for polerede. Omvendt er de, i deres til tider meget ambitiøse lydudtryk, meget udanske, og meget vel blandt de bedste bud på et dansk rockband med et internationalt snit.

Men jeg er nu aldrig bidt på dem, men da jeg har en svaghed for Stine Bramsens stemme - og i øvrigt også Alphabeat generelt - fangede deres seneste single min opmærksomhed. Og siden har den hængt ved. Også fordi, at Lau Højens og Bramsens stemmer spiller godt op mod hinanden, og det ovenpå en meget melodisk bund. Så det er der kommet lidt af en ørehænger ud af. Der bliver næppe tale om en tidsløs klassiker, men mindre kan også gøre det! Nummeret minder dog nogle steder lige lovligt meget om noget fra amerikanske Evanescence, men det skal ikke lægge dem last!

Men lyt selv med nedenfor:

Ingen kommentarer: