mandag den 9. september 2013

Tre fra en - Skotland

Hvert år tager jeg sammen med Ølklubben på studietur, og målet er i år Edinburgh. En tur, vi alle ser meget frem til, og byen har længe stået blandt de øverste blandt de byer, jeg gerne ville besøge.

Det bliver så mit første rigtige besøg i Skotland. Nok var jeg et halvt døgn i Glasgow for nogle år siden i forbindelse med FC Københavns Champions League-kamp mod Celtic, men det tæller ligesom ikke rigtigt.

Jeg har altid været fascineret af Skotland - historien, naturen med videre - og derfor har landet trukket meget i mig, rejsemæssigt. Og derfor glæder jeg mig til at opleve Edinburgh Castle, den gamle bydel, byens hyggelige vandingshuller med videre, ligesom vi undervejs tager en afstikker til byen Pitlochry, der ligger lidt nord for Edinburgh.

Men Skotland har også en spændende musikscene, og gennem de seneste 20-25 år har jeg lyttet til mangt et skotsk band. Derfor kan den kommende tur passende markeres med tre sange fra skotsk ånd og hånd:



Ingen kommentarer: