tirsdag den 23. oktober 2012

Top-10 over Depeche Mode

Som det fremgår af denne nyhed, udgiver Depeche Mode til næste år et nyt album ligesom en større verdensturné sparkes i gang. Der er dog p.t. ikke oplysninger om albumtitel endsige udgivelsesdato, men ét er sikkert og det er, at de spiller i Parken 13. juni.
 
Og det er en nyhed, der vækker begejstring - også her på matriklen, og derfor har jeg også i sinde at forsøge at sikre mig en billet og troppe op, når de igen spiller ud og op. Det bliver i givet fald 4. gang, jeg oplever dem i Parken. Jeg har derudover set dem 2 gange i Valby-Hallen og 1 gang i Multihallen (ligeledes i Valby).
 
Jeg glæder mig allerede rigtigt meget, for de plejer at være leveringsdygtige i forrygende koncerter, med frontfiguren, Dave Gahan, som entertaineren over dem alle, og et bugnende og imponerende bagkatalog af tidsløse hits. Det må dog også tilstås, at kvaliteten på deres albums siden Ultra fra 1997 var været støt nedadgående, om end de efterfølgende også har haft fine momenter. Men der er tale om ét af de bands, jeg har lyttet mest til siden, jeg lærte dem at kende i 1983 og som jeg fortsat sætter meget, meget højt.
 
Nå, men en top-10 over deres bedste numre kunne tjene som meget god opladning til koncerten - om end opgaven synes umulig, men her er den, i prioriteret rækkefølge, og med Youtube-links:
  1. The things you said
  2. The bottom line
  3. Enjoy the silence
  4. But not tonight
  5. Shake the disease
  6. Somebody
  7. Never let me down again
  8. In your room
  9. Precious
  10. The sun and the rainfall
Og under udarbejdelsen af listen slog det mig, hvor mange sange af tårnhøj kvalitet, bandet har lavet, og det havde været nemmere at lave en top-20 eller 30 for den sags skyld. Men en top-10 er en top-10....and I just can't get enough!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er ret vild med din Top-10. Bemærker samtidig din begejstring for Martin Gore, som du ikke nævner.

Se engang:

The things you said (synges af Martin Gore)
The bottom line (synges af Martin Gore)
Enjoy the silence
But not tonight
Shake the disease
Somebody (Synges af Martin Gore)
Never let me down again
In your room
Precious
The sun and the rainfall

Forstår dig godt.

Søren Nielsen sagde ...

Mange tak for kommentaren, Michael. Og godt spottet! Ja, jeg er begejstret for Gores stemme og kan da afsløre, at sange som A question of lust, Blue dress og Waiting for the night var med på bruttolisten :)

-rene sagde ...

fin liste - og vel nærmest ingen overraskelser!
Jeg vil aldrig lave en liste uden boys say go! - sådan er det bare! Den sang (Clarke) har det bedste 'riff' som synth pop nogensinde har oplevet (but not tonight er lige bagefter). Det er synth-poppens smoke on the water :-)
tak for listen....
hvorfor mon der ikke står little 15 eller in your house, men sådan kan man jo blive ved....TAK!