søndag den 12. august 2012

Et hurtigt tilbageblik på OL

OL i London er ved at være ved vejs ende. Et OL, jeg har fulgt sporadisk, om end jeg i den sidste uge hver aften har siddet klistret foran husalteret for at følge især atletikfinalerne, hvor der i flere af de store discipliner blev skrevet verdenshistorie.

Personligt vil jeg huske dette OL, set med positive briller, for der har også været mange skuffelser, for især:

  • Usain Bolts fantastiske præstationer på atletikstadion, toppende med ny verdensrekord i 4X100 meter
  • Finalen i mændenes 800 meter, med en ny verdensrekord
  • Kvindernes 4X100 meter, hvor den mere end 25 år gamle verdensrekord blev smadret af USA
  • Lin Dans formidable comeback i herrernes badmintonfinale
  • Mike Phelps dominans i svømmebassinet
  • Bradley Wiggins' sætten konkurrenterne til vægs på herrernes enkeltstart og ikke mindst Vinokourovs smukke svanesang i herrernes linjeløb
  • Andy Murrays pulverisering af Federer i herrernes tennisfinale
For så vidt angår danskernes præstationer, har jeg svært ved at hidse mig sådan rigtigt op over medaljehøsten, al den stund, at jeg ikke kan oparbejde bare snerten af interesse for skeetskydning, banecykling eller sejlsport. Men herredoublens præstationer i badminton fik mig dog op at ringe.

Så tak for et herligt og spændende OL, men heldigvis varer sportssommeren ved i fjernsynet, hvor TV2 snart blænder op for årets Vuelta a Espãna. Et cykelløb, hvor Alberto Contador gør comeback og her på matriklen er forventningen, at han og resten af Team Saxo Bank-Tinko Bank kører med gashåndtaget i bund og sætter alle konkurrenterne til vægs. Men det er en helt anden historie....

Ingen kommentarer: