lørdag den 14. januar 2012

Nedtælling til Roskilde.....

Ifølge deres egen hjemmeside, er der nu kun 168 dage til, at årets Roskilde bliver sparket i gang. Og vanen tro, kommer navnene drypvis.

13 navne er p.t. offentliggjort, og et hurtigt kig fortæller, at årets Roskilde kan blive historisk god, hvor 4 af dem må betegnes som værende obligatoriske - for mit vedkommende:

Björk har i 2003 og 2007 leveret nogle af de bedste koncerter på Dyrskuepladsen gennem de år, jeg har frekventeret den, hvor især 2007 fremstod helt, helt unik. Mange elsker at hade Björk, jeg elsker at elske hende.

Björk vil ganske givet også i år levere én af de største og bedste oplevelser, men får nok hård konkurrence fra Bruce Springsteen. Et scoop fra festivalledelsen, og Bossens koncerter har overalt legendestatus. Det bliver nok også tilfældet for Roskilde, hvor jeg ikke bliver overrasket, hvis han over 3 timer leverer en koncert, der går over i historien som KONCERTEN på en Roskilde - fortsat i konkurrence med Neil Youngs i 2001.

Og i denne uge landede så de første danske navne på plakaten. Og her på matriklen takker man for de kriminelt oversete Larsen & Furious Jane og I got you on tape. Sidstnævnte har jeg oplevet flere gange live, og alle har været fine, fine oplevelser. Førstnævnte har gennem de senere år leveret nogle af de bedste albums fra et dansk band, og såvel Zen Sucker som Dolly kan hentes gratis her. Jeg glæder mig til at høre deres fine sange live.

Så allerede nu tælles der også her ned til årets Roskilde, og inden da skulle jeg gerne nå følgende koncerter:
  • Walkabouts i Lille-Vega
  • Magtens Korridorer i Køge
  • Spleen United på Gimle

Ingen kommentarer: