lørdag den 7. januar 2012

Hvad nu hvis.....

Der er Lotto-feber - eller rettere sagt, der har meget længe været Lotto-feber, hvor Onsdagslotto efterhånden er et samtaleemne på højde med fodbold, Matador-serien og politik. Måske endnu større! Og jeg skal ikke sige mig fri fra at deltage i denne snak - for jeg spiller naturligvis med, i håbet om at hente den helt store gevinst hjem, der i skrivende stund vist banker på de 140 millioner kroner. Mindre kan også gøre det.....

Og alle, der spiller Lotto eller lignende, har med stor sandsynlighed leget med tanken om, hvad man ville gøre, hvis nu man vandt måske "blot" 1 million. Og fra mig selv ved jeg, at det er et yndet samtaleemne, når der kaldes til gæstebud.

Nedenfor er mine egne bud - enten hver for sig eller i kombination, og naturligvis afhængig af gevinststørrelsen:

  • Skænke et beløb til nærmeste familie og venner
  • Skænke et beløb til de hjemløse, Inges Kattehjem, Dyrenes Beskyttelse, Folkekirkens Nødhjælp og Kirkens Korshær
  • Sige mit job op og åbne
    • en ølbutik
    • en boglade
    • en pladeforretning
    • en cykelforretning
    • en planteskole
    • et gartneri
  • Sige mit job op og
    • tage frivilligt arbejde i en interesseorganisation, en genbrugsbutik eller lignende
    • uddanne mig til havearkitekt
    • tage en drømmeuddannelse - MBA, Dansk, Teologi, Sociologi eller hvad man nu kunne finde på
  • Lave tilbygning til mit hus
  • Betale gælden på mit hus ud
  • Sælge mit hus og købe et nedlagt landsted, hvor jeg laver en have lige efter mine tanker - og måske åbner en luksus-kattepension
  • Hyre en havearkitekt og lægger min have helt om
  • Købe nye møbler, ny bil, ny racercykel, nye hvidevarer og får lavet alt det på mit hus, som jeg mangler/ønsker
  • Tage på de rejser, jeg gerne vil - Thailand, Tibet, Australien/New Zealand, safari i Afrika, England/Skotland/Wales, Alperne, Sydamerika og så videre
  • Købe et sommerhus i Danmark eller ved Amalfi-kysten i Italien
  • Invitere venner og familie på ferie - drømmeferien eller måske "blot" storby, fodbold eller sommerhus
Og sådan kunne drømmene nok fortsætte, og drømmene kan ingen tage fra én. Ikke, ovenstående er så sindsoprivende igen, men de skal jo passe til personen, der drømmer dem.....

Jeg sidder klar igen på onsdag! Held og lotto....

1 kommentar:

rene sagde ...

sjov leg med den slags; du skulle nu nok snarere skrive 10 mio en kun 1 med den liste :-)

og en anden? Jeg ihukommer mig Carsten Jensen fra dengang han var forfatter; med risiko for gevinst :-)