onsdag den 23. november 2011

Nye blogs...

Jeg falder løbende over nye blogs - primært via henvisninger på de blogs, jeg læser fast. Det er dog ikke dem alle, der bider sig fast, men på det seneste er to blevet føjet til min faste liste. Og de er:

Bitterfissen Bethany
Bitterfissen Bethany bestyres af Bethany Hansen. Hun findes ikke i virkeligheden, men skrives under pseudonym af.... Ja, det er der ikke rigtigt nogen, der ved, men er til større spekulation i diverse medier.

Blog'en kom for alvor i vælten, da Bethany lagde sig ud med Anne Sophia Hermansen, og skabte en større debat om feminisme og jeg ved ikke hvad. Og siden har aviser og medier skrevet om denne "fejde" og analyseret fænomenet Bethany Hansen.

Men blog'ens metier er netop også det skarpe og spiddende, grænsende til det perfide og personlige. Omdrejningspunktet er det polemiske, hvor stor som lille, rig som fattig og så videre, får en tur gennem møllen. Kan man se gennem det til tider lidt for personlige og perfide, er blog'en ustyrlig morsom. Hun skriver djævelsk godt og finder de skæveste vinkler på alt. Og man hulker af grin, når alt som alle bliver udstillet og stillet skarpt på. Hun kalder en spade for en spade og en skovl for en skovl, og er en samfundsrevser af den gamle skole. Og tak for det!

Mandebloggen
Mandebloggen bestyres af Rasmus, som jeg kender fra Roskilde Festivalen, hvor vi begge de seneste år har boet i samme lejr, Camp Blanco/Morfar/FisFis.

Temaerne på bloggen fremgår nok tydeligt af navnet, men ja, primært for mænd. Mandeting, mandehørm, billeder, historier og så videre. Men kvinder kan sagtens læse med, for Rasmus gør det rigtigt godt. Han har en god pen, finder nogle fine, spidse og skæve vinkler og rammer en bred vifte af temaer - øl, sport, musik, gadgets med videre.

Og derfor er jeg på daglig basis forbi blog'en - og til stor fornøjelse.

Begge er hermed anbefalet!

Ingen kommentarer: