torsdag den 19. maj 2011

Kommende koncerter

Programmet for koncerter i 2. halvår af 2011, er efterhånden ved at tegne sig.

Der lægges ud med Roskilde, med hvad der deraf følger. Et kig på plakaten viser, at der er en 10-15 navne, jeg gerne vil høre, men den endelige spilleplan laves først, når programmet er lagt endeligt fast.

Roskilde følges op af Morrissey i Operaen. Det kan kun blive en stor oplevelse, og da han er "mellem albums" bliver det ekstra spændende, hvad han spiller op og ud med.

5. august står Mikael Simpson i Tivoli. Han leverer altid varen - også live. Igen én, der er "mellem albums", så der venter en spændende aften.

Det gør der også mandagen efter, hvor Low gæster Lille Vega. Der venter en intim og smuk aften, hvor hovedvægten nok lægges på én af 2011 bedste plader, C'mon.

I september står den på Sort Sol - igen i Tivoli. Og spændende bliver det, om de kan følge op på den store aften i Ringsted.

Efter Sort Sol følger The Specials i Vega. Et band, jeg ikke har lyttet så helvedes meget til, men billetten måtte bare i hus. En band, der har inspireret mange af nutidens bands - og som jeg lytter til.

Måneden sluttes nok af med Jens Unmack/Mikkel Damgaard i Præstø.

Arcade Fire mangler desværre på listen, men den dag, de spiller i andedammen, er jeg udenlands.

Og lur mig, om der ikke føjes nogle flere navne til. Blandt andet Gimle plejer at være leveringsdygtig i en koncert eller to. Desuden håber jeg, at De efterladte "tager en tur på landevejen".

Ganske vist er også, at andre, ellers spændende, koncerter bliver fravalgt. Erfaringen....er i hvert fald, at jeg er blevet for gammel til koncerter på en hverdagsaften i det københavnske, hvor oplevelsen "spoleres" af, at jeg hele tiden glor på uret og tænker på, hvilket tog, jeg kan nå og hvor mange (eller snarere få) timers søvn, jeg kan få. Kedelig og gammel, som er blevet....

Endeligt skal programmet jo også koordineres med FCK's kampprogram, der forhåbentligt vil indeholde en række Champions League-kampe....

Nå, men godt og oplevelsesrigt bliver det. Rock and roll will never die....

2 kommentarer:

Jens Keis Kristensen sagde ...

hvad med Primal Scream der "opfører Screamdelica i Vega? Det er her 20 år efter stadig et fantastisk album - men det er vist dagen efter Arcade Fire, så der er du vel stadig udenlands...

Søren Nielsen sagde ...

Jeg har aldrig været RIGTIGT på Primal Scream, men overvejede kort koncerten - indtil, at jeg så, at jeg stadig er udlands, den dag de spiller