onsdag den 9. februar 2011

Sikre tegn på alderdom...

Meget kan man forsøge at løbe fra, men ikke sin alder. Og jeg har den seneste tid oplevet nogle sikre tegn på den stadig tiltagende alderdom:
  • At jeg ryster på hovedet over det tøj, nutidens unge går i. Gymnasiedrenge i joggingbukser, hængerøve og så videre. Og Converse, t-shirt og tynd jakke selvom, at det er isnende koldt
  • At jeg synes, at de unge drenge skulle tage at blive klippet
  • At jeg i weekenden står op på det tidspunkt, hvor folk kommer hjem fra byen
  • At jeg skal op et par gange i løbet af natten....
  • At jeg siger "arhhh" og puster lidt ud, når jeg sætter mig i og rejser mig fra sofaen
  • At indkøbskurven ikke længere er med chips og øl, men rodfrugter, bananer og kildevand. Og måske en flaske Amarone
  • At jeg snakker mere om musik, fodboldspillere med videre fra firserne end fra nutiden
  • At det tager en øl's tid at tage 1 kilo på og 20 5 km-løb eller en uge på riskager og skåle med luft at smide det igen
  • At der går 4-5 dage før, at jeg er mig selv igen ovenpå en ikke speciel våd bytur/fest
  • At jeg hvert år tager på Roskilde, for at gøre endnu et desperat forsøg på at være ung med de unge...
  • Og sådan kunne man blive ved...
Men det er jo den slags ting, der sker....

(PS. Selvironi kan være anvendt...)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

rock 'n' rolle keeps you young, you know....keep on!